#007 PŁYN DWUFAZOWY DIY - MÓJ PRZEPIS

By | kwietnia 15, 2018 Zostaw komentarz
W dzisiejszym poście zdradzę wam w jaki sposób przygotowuje swój własny, dwufazowy płyn. W zasadzie to nie pamiętam, kiedy ostatnio kupiłam jakikolwiek drogeryjny. Długo szukałam swojego ideału wśród przepisów, i nigdy nie zapomnę, gdy pierwszy z nich okazał się być totalnym bublem... Dlatego, nawet jeżeli coś wam nie wyjdzie, nie zrażajcie się od razu, początki w przygotowywaniu własnych kosmetyków nigdy do prostych nie należały, i należeć nie będą :)




Na początku skupmy się w jakich proporcjach chcemy przygotować nasz płyn dwufazowy. U mnie jest to zawsze 2/3 fazy wodnej oraz 1/3 fazy olejowej. Ze względu na to, że swoim płynem DIY zmywam głównie makijaż oczu, zrezygnowałam w nim z dodatku olejków eterycznych, które w jakikolwiek sposób mogłyby podrażnić moje oczy (podkreślam - mogłyby).




FAZA WODNA
Moją fazę wodną stanowi zawsze woda demineralizowana + hydrolat, w moim przypadku jest to hydrolat rumiankowy (możecie również wybrać różany, ja niestety mam uczulenie) - ze względu na swoje działanie łagodzące oraz przeciwzapalne, polecany jest do skóry wrażliwej, z rozszerzonymi naczynkami. Zmniejsza zaczerwienienia, szorstkość oraz łuszczenie się skóry, zapewniając tym samym odpowiednie nawilżenie naskórka.

FAZA OLEJOWA
Zdecydowałam się połączyć olej jojoba (świetnie rozpuszcza makijaż oka, zwłaszcza tusz do rzęs!) oraz olej rycynowy (sprawia, że rzęsy/brwi szybciej rosną). Możecie również wybrać lub połączyć olej z pestek winogron, olej z awokado itp :)



+ MOJE DODATKI + ZASTOSOWANIE:

WITAMINA E

  • "Znajduje zastosowanie w większości kosmetyków naturalnych – chroni nierafinowane, zimnotłoczone oleje przed procesem jełczenia. Jest szczególnie przydatna w serum olejowych, oliwkach i kremach".
  • "Jest popularnym składnikiem kosmetyków antyoksydacyjnych. Może być łączona z kwasem ferulowym, alfa-liponowym, glukonolaktonem, witaminą C, ekstraktem z zielonej herbaty, koenzymem Q10, hydrolatem oczarowym i innymi znanymi antyoksydantami".
D-PANTENOL
  • "Sprawdza się przy produkcji kremów po goleniu oraz kosmetyków przeznaczonych dla cery wrażliwej i suchej".
  • "Może być stosowany w formulacjach dla każdego rodzaju skóry – trądzikowej, dojrzałej, suchej, naczyniowej, wrażliwej. Służy jako dodatek do maseczek, kremów, serum, pianek myjących, żeli, toników itd".
KWAS HIALURONOWY:
  • "Znajduje zastosowanie w serum do pielęgnacji każdego typu skóry – serum nawilżająco-odświeżających regenerujących, rozjaśniających, wygładzających, uspokajających itd".
  • "Służy jako składnik nawilżających kremów, dodaje się go do fazy wodnej".
  • "Stosowany jest jako składnik kosmetyków do pielęgnacji cery na całym ciele – balsamy, kremy, okłady, żele".
  • "Służy jako składnik nawilżających żeli i toników żelowych".

PRZEPIS NA 100ml:

HYDROLAT RUMIANKOWY
37ml

WODA DEMINERALIZOWANA 
25ml

OLEJ JOJOBA   
18ml

OLEJ RYCYNOWY 
8ml

WITAMINA E   
5ml
(łączy się z tłuszczami)
KWAS HIALURONOWY   
4ml
(łączy się z wodą)
D-PANTENOL   
2ml
(łączy się z wodą)
KONSERWANT EKO
1ml



TADAMMM....

Trzymam za was kciuki. Powodzenia!

Wasza Naczynkowa

0 komentarze: